17 Ocak 2017 Sal─▒

Kitap Yorumu: Yolcu (Passenger, #1)

Herkese merhaba. ­čÖő­čĆ╝ Alexandra Bracken, Karanl─▒k Zihinler Serisi'nin yazar─▒ ve ben ├Âncesinde o seriyi okumad─▒m. ─░yi yorumlar da g├Ârd├╝m ama alma gereksinimi duymad─▒m. Yolcu'dan sonra da almay─▒ d├╝┼č├╝nm├╝yorum.


├ľncelikle yorumuma ba┼člamadan ├Ânce, kitab─▒ s─▒nav d├Âneminde okudu─čumu belirteyim. Hal b├Âyle olunca elimde bir miktar s├╝r├╝nmek ba┼č─▒ndan kaderinde yaz─▒l─▒yd─▒. Ama yine de bir kitap beni kendine ├žok ba─člam─▒┼čsa 'Dersi senin i├žin sallayabilirim bebe─čim!' moduna ├žok kolay giriyorum. Ne yaz─▒k ki bu kitap, elime al─▒nca  10 sayfadan ├Âte gidemeyip de her seferinde kapatt─▒─č─▒m bir kitap oldu. Ancak s─▒navlar─▒m bitince ald─▒m tekrar elime.
Zaman yolculu─ču olan ┼čeyleri seviyorum. En basiti Team Doctor Who. O y├╝zden ayr─▒ca merak ediyordum kitab─▒. Bir di─čer ayr─▒nt─▒ ise ba┼č erkek karakterin bir siyahi olmas─▒. ├çok g├╝zel bir ayr─▒nt─▒yd─▒ ger├žekten. Okurken hayal etmesi keyifliydi.
─░┼čte ┼čimdi AMA k─▒sm─▒na geliyorum. Bir ba┼člang─▒├ž kitab─▒ oldu─ču i├žin kitab─▒n yava┼č ilerlemesini anl─▒yorum. Yine de bir okuyucu olarak kitaba girmekte ├žok zorland─▒m. Yakla┼č─▒k 250 sayfas─▒n─▒ a┼čana kadar ger├žekten yazara ├žok s├Âylendi─čimi s├Âyleyebilirim. Bence uzat─▒lm─▒┼č bir kitap. ├ľzellikle de o ilk 250 sayfas─▒. Yine birtak─▒m olaylar ger├žekle┼čiyor ilk sayfalarda ama belki de ben b├Âl├╝k b├Âl├╝k okudu─čum i├žin bana ak─▒c─▒ gelmedi. Belki de ┼ču an kitab─▒ g├Âz├╝mde aklamaya ├žal─▒┼č─▒yorum, bilemiyorum.­čśĹ
Ayr─▒ca karakterler aras─▒ndaki diyaloglar─▒ ├žok y├╝zeysel buldum. Karakterlerin baz─▒ k─▒s─▒mlarda verdi─či tepkiler ├žok y├╝zeyseldi. ├ľzellikle son k─▒s─▒mda 'Ne sa├žmal─▒yor bu ya?!' derken cinnete do─čru s├╝r├╝klendi─čim bile oldu.
Ama dedi─čim gibi, belki de s─▒nav d├Ânemi okuyarak kitab─▒ ├Âylece harcam─▒┼č da olabilirim. Ama, sakin kafayla d├╝┼č├╝nmeye ├žal─▒┼č─▒yorum. Yine ayn─▒ yere ├ž─▒k─▒yorum. ├ťzg├╝n├╝m.
Konuya de─čineyim k─▒sac─▒k. Etta, ba┼č karakterimiz ve kendisi hayat─▒n─▒ m├╝zi─čine, keman─▒na adam─▒┼č bir m├╝zisyen. Ayn─▒ zamanda babas─▒ yok ve annesiyle de aras─▒nda sebebini tam anlayamad─▒─č─▒ bir u├žurum var.
Alice, hem aile dostlar─▒ hem de Etta'n─▒n e─čitmeni. Etta'n─▒n sahneye ├ž─▒kaca─č─▒ g├╝n birtak─▒m olaylar oluyor ve bunun sonunda kendini ba┼čka bir zamanda buluyor. Nicholas'─▒n hayat─▒na girmesi de b├Âyle oluyor ve nihayetinde Etta, Nicholas'la bilinmeyen bir yolda, bir macera i├žinde, bir ama├ž u─čruna oradan oraya gidip duruyor.
Daha fazla detay veremem, o zaman size bir ┼čey kalmaz. ­čĹ╝­čĆ╝


Dedi─čim gibi yazar─▒n diline ├žok ─▒s─▒namad─▒m, olmas─▒ gerekti─či gibi heyecanlanamad─▒m, karakterlerle ba─č kuramad─▒m. Belki de benden kaynakl─▒d─▒r ├ž├╝nk├╝ seveni ├žok. En az─▒ndan ┼čans─▒n─▒z─▒ deneyebilirsiniz. Keyifli okumalar. ­čôľ

├ľzg├╝n konu ve g├╝zel bir kurgu (%30): 3/5
Fena de─čildi.

S├╝rekleyici/Ak─▒c─▒ olma (%40): 3/5

Kitap bana hitap ediyor mu? (%10): 2/5

├çeviri ve bask─▒ kalitesi (%5) : 5/5 

─░sim/Kitap uyumu (%10): 5/5

G├╝zel Kapak (%5): 5/5

Puan: 3

9 yorum:

  1. Kitab─▒ s─▒k s─▒k g├Ârmeme kar┼č─▒n konusuna ili┼čkin hi├žbir fikrim yoktu. Ama kapak tasar─▒m─▒n─▒ ├žok be─čeniyorum ^-^

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tasar─▒m─▒ ger├žekten ├žok g├╝zel, okursan umar─▒m be─čenirsin. :)

      Sil
  2. Bana da bu kitap biraz itici geliyor, neden bilmiyorum :O

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok g├Âz ├Ân├╝ndeydi belki de o y├╝zdendir blogcan :D

      Sil
  3. o zaman okumak i├žin deli divane olmasak m─▒ :D

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Deli divane olacak bir s├╝r├╝ kitap varken bence de buna olmayal─▒m :D

      Sil
  4. Size ┼č├Âyle bir┼čey diyim bu kitaptan ger├žekten nefret ettim b─▒rak 250 sayfas─▒na kadar bo┼č olmas─▒n─▒ 400.sayfaya kadar geldim ve yazara o kadar s├Âv├╝yorum ki arkada┼člar detay vermicem sadece bir noktaya de─činmek istiyorum ben zamanda yolculuk ve bilim kurgu romanlar─▒n─▒ ├žok severim ve bu kitap ald─▒─č─▒m kitaplar─▒n aras─▒nda en de─čerlisiydi alana kadar ama i├žinde neredeyse hi├žbir macera yok diyebilirim baz─▒ yerlerde var hakk─▒n─▒ yemeyim ama 3 sayfa s├╝r├╝yor anca topu topu biyerde Etta ve Nicholas ─▒n a┼čk─▒ ba┼čl─▒yor kitap durmadan laf─▒ ┼čeye ba─čl─▒yor, yok Etta Nicholas ─▒n omzuna yaslanmak i├žin can at─▒yordu yok Nicholas onu ├Âpsem mi diye d├╝┼č├╝n├╝yordu Etta parmaklar─▒n─▒ Nicholas a kenetledi Etta dayanamad─▒ sert├že duda─č─▒ndan ├Âpt├╝ biyerden sonra neredeyse her gittikleri ┼čehirde durmadan bu muhabbet d├Ân├╝yor arkada┼č─▒m ben bu kitab─▒ macera aksiyon olsun diye mi ald─▒m milletin fantezisini dinleyip kendimi tatmin etmek i├žin mi T├Âvbe Esta─čfurullah T├Âvbe T├Âvbe, bu kadar sinirlili─čimden anlayabilirsiniz ki e─čer alacaksan─▒z kesinlikle ├Ânermiyorum bo┼č bi kitap yazar─▒ da sevmedim hi├žbir kitab─▒n─▒ da okumam

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet, s├Âyledi─činiz ayr─▒nt─▒lar da mevcuttu ­čśĽ

      Sil
  5. Kesinlikle ├Ânermiyorum ya bu kadar sa├žma gereksiz bir kitap olamaz insan─▒ bo─čuyor b─▒rak 250 sayfay─▒ 400.sayfaya geldim ve yazara k├╝f├╝r savuruyorum, co─črafyay─▒ ve buna m├╝teakiben zamanda yolculuk romanlar─▒n─▒ sevmeme ra─čmen buna k├╝f├╝r edip yazara s├Âv├╝yorum neredeyse, kitab─▒n bi zamandan sonra iki karakterin fantezisine d├Ân├╝┼čt├╝─č├╝n├╝ s├Âyleyebilirim, fazla detay vermiyorum kitap hakk─▒nda ama biyerden sonra iki karakter birbirine a┼č─▒k olmaya ba┼čl─▒yor ve olmaya ba┼člad─▒ktan sonra neredeyse kitab─▒n yar─▒s─▒nda yok Etta Nicholas ─▒n ellerini tutup kendisine kenetlemek istedi Nicholas acaba ├Ân├╝ ├Âpsem mi diye d├╝┼č├╝nd├╝ Etta dudaklar─▒na sert├že yap─▒┼čt─▒ s├╝rekli b├Âyle fantezi olay─▒ d├Ânmeye ba┼čl─▒yor arkada┼č ben bu kitab─▒ macera olsun diye mi ald─▒m yoksa milletin kendi kafas─▒nda kurdu─ču fanteziyi okumak i├žin mi ald─▒m okudu─čum her sayfada s─▒k─▒l─▒p neredeyse k├╝f├╝r edesim geliyor kesinlikle ├Ânermiyorum almay─▒n bu sinirli halimden de anlarsanuz hi├ž almay─▒n

    Yan─▒tlaSil