26 Ocak 2017 Perşembe

Dizi Yorumu: Goblin

Gerçekten kalbim ağrıyor. Sanırım bu dizi, gelmiş geçmiş en sevdiğim ve aynı zamanda en nefret ettiğim dizi. Konusu olsun, kurgusu olsun, oyuncuları olsun çok güzeldi. Ama bunu dile getirmekten bıkmış hissediyorum kendimi; LÜTFEN DRAMIN DOZUNU AZALTIN, YIL-DIM!!!!


13. bölüme kadar harikaydı. Ağlamalı, üzülmeli sahne yok muydu? Tabi ki vardı! Ama hemen ardından bir espri patlıyordu ve siz unutuyordunuz o sahneleri. Gülmeye odaklanıyordunuz. Ne kadar da eğleniyorum diyordunuz. Ama o son üç bölüm, tüketti beni...
Ya kahretsin ki dizi buna rağmen ÇOK GÜZEL. Ya arkadaşlar belki de abartıyorum, bilmiyorum. Ama o kadar çok sevdim ki bitmiş olmasını kabullenemiyorum. Kabul etmek istemiyorum. Ama her şeyden önce o son 3  bölümü yok saydığımı bilesiniz.
Şimdi oyuncuları tanıyalım.


Gong Yoo'yu Coffee Prince'de izlemiştim ve orada da çok sevmiştim ama bu dizi zirve artık. O kadar tatlıydı ki anlatamam. Dizide Kim Shin olarak karşımıza çıkıyor ve dizi, eski bir tarihte başlıyor. Yani böyle krallıklar falan var. Kim Shin de orada bir general ama halk tarafından o kadar çok seviliyor ki! O kadar çok seviliyor ki... Kral ile arası bozuluyor. Sonra birtakım olaylar gerçekleşiyor ve biz onu günümüzde, Goblin olarak görüyoruz.


Kim Go Eun 'u daha önce Cheese In The Trap dizisinde izlemiştim ama o diziyi de yarım bıraktım. :D Nedenini 'Yarım Bıraktığım Diziler' başlığı altında ilerleyen zamanlarda söylerim. Oyunculuğı fena değil. Yani süper falan de diyemiyorum ama en azından gelişme gösterdiğini söyleyebilirim. Dizide Ji Eun Tak olarak tanıyoruz biz onu. Önce küçüklüğüne şahit oluyoruz ve bir çocuk için biraz zor olaylar yaşadığını söyleyebilirim. Ayrıca hayaletleri görebiliyor ve dizide sevdiğim ayrıntılardan biri de buydu. Hayaletler bana çok eğlenceli geldi çünkü. Goblin ile Ji Eun Tak'ın ise kaderleri mi bir desek?


Lee Dong Wook çok sevdiğim bir oyuncu. Dizide görünce çok sevindim ama rolü bir miktar yan rol sayılabilir, böyle bir rolü kabul etmiş olmasına şaşırdım bir miktar. Ama kesinlikle arka planda değildi. Kendisi dizide Azrail rolünde. Bildiğimiz Azrail. Kendisine isim kartı geliyor, insanlar geçirmeleri gereken kazayı, hastalığı geçiyor ve Azrail, onları diğer tarafa kadar yönlendiriyor. Dizinin neşesiydi gerçekten. O kadar tatlıydı ki! Goblin ve Azrail arasında gidip geldim ve hatta bir ara Kağıt Salıncak ile Azrail Fan Club üyesi olduğumuza karar vermiştik ama son 3 bölümde taraf değiştirdim. :D


Yoo In Na'ya bayılıyorum ya! Çok güzel değil mi? Onu ilk önce You Are Best Lee Soon Shin dizisinde izlemiştim ve gerçekten dizide baş rol olmasa da benim baş rolüm oydu. Sonra o diziyi de yarım bıraktım ama ahaha. Sonra One More Happy Ending dizisinde izledim onu ve orada da çok iyiydi. (Hayır, o diziyi bitirdim. :D) Burada ise kendisi Sunny. Bir tavuk dükkanı işletiyor ama en son ne zaman bir müşteri geldiğini hatırlamıyor bile. :D Çok tatlıydı ya. Sonra bir şekilde Eun Tak ile yolları kesişecek ve diziye daha aktif bir şekilde dahil olmuş olacak.


Yook Sung Jae, her koresever insanın bileceği gibi BtoB üyesi. Plus Nine Boys ile -eğer yanlış bilmiyorsam- oyunculuk kariyerine başladı. Sonrasında Who You Are: School 2 ile devam etti ve bu diziyle daha çok ön plana çıktığını söyleyebilirim. Burada da oyunculuğu çok iyiydi ama onu gördüğümüz sahne sayısı birazcık azdı. Yoo Deok Hwa, Goblin'in yeğeni. Aynı zamanda şirketin varisi ama çok acılar çekiyor çünkü her varis gibi katlanması gereken bazı şeyler var. Mesela şirkette en alt tabakada çalışmaya başlamak ve kredi kartının iptal edilmesi gibi. :D Olduğu sahnelerde de her zaman neşe saçtı diyebilirim.





Şimdi gelelim dizinin konusunda. Ufak tefek spoilerlar olabilir. Eğer hiçbir şey bilmeden başlamak istiyorum, karakter tanıtımları bana yeter diyorsunuz lütfen burayı es geçin ve en alt paragrafa atlayın.
Şimdi dedik ki Kim Shin bir general ve kral ile arası bozuk. Arasının bozuk olmasının sebebi de kralın küçüklüğünden beri krala hizmet eden hizmetkarın tam bir şeytan olması. O kadar çok dolduruyor ki kralı, kral sonunda Kim Shin'i sınırlara savaşmaya gönderiyor ve açık açık senin buraya ölün gelsin diyor. Sonrasında bazı olaylar oluyor ve Kim Shin'i Goblin olarak şimdiki zamanda görüyoruz. Tabi Goblin olması iyi güzel ama kurtulması gereken bir şey var ve ancak ondan kurtulursa huzura erebilir. Konu genel anlamda Goblin'in sonsuz hayatını sona erdirme isteğini ve çabasını işliyor. Galiba daha fazla bir şey demeyeceğim.





Devam edebilirsiniz. Şimdi son 3 bölümü neden sevemediğime gelirsem; dram, dram, dram. Gerçekten son bölümlere doğru konuyu arap saçına çevirip de izleyene ızdırap vermek hoşlarına mı gidiyor bilmiyorum. Her şey cidden güzeldi. Yine böyle üzücü sahneler oluyordu ama dediğim gibi sonrasında izleyiciyi güldüren bir şeyler oluyordu. E neyse hadi drama boğdunuz diyelim, o son neydi Allah aşkına?





Kimse o sonun mutlu olduğuna beni inandıramaz. O kadar yarım yamalaktı ki. Benim bildiğim son 6-7 bölüm araya dram sokarak izleyici kanser edilir, son bölüm her şey çözülür. Yine sağlam bir son olmaz ama eh, en azından bir şeyler çözüldü dersiniz. Bu sonda çözülen hiçbir şey görmedim ben. Aksine tüm soruların üstüne yenisi eklendi. Nedir yani, ikinci sezon mu yapmayı düşünüyorsunuz Böyle güzel dizileri son bölümlerle perişan ediyorlar ya! Koreliler güzel dizi yapıyor ama final yapmaktan haberleri yok.




Yine de tüm bu söylenmelerime rağmen izlemenizi tavsiye ediyorum. Çok sevdim, çok keyif aldım, çok güldüm ve bir o kadar da çok üzüldüm. Ama favori dizim olmaktan o son 3 bölüm kadar uzak bir dizi oldu. İzleyin!



Puan: 4


Mutlaka dinleyin!! 

2 yorum:

  1. Azrail Fan Club'dan ayrılman beni derinden yaraladı blogcan adeta ciğerime kılıç sapladın :D Hüzünlü sahneleri bence de çok uzatmışlardı, üzülecekseniz üzülün artık diyesi geliyor insanın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle son 3 bölüm ömrümü yedi ömrümü :D Sana da bir damat buluruz çıkarıverir kılıcı ^^ ama karşılığında damadın da senin de sonsuz ömür kazanmanızı ve böylelikle bu hikayenin de mutlu kapanmasını diliyorum :D

      Sil