6 Haziran 2017 Sal─▒

Kitap Yorumu: Palto

Selam! ­čĹĺ Bug├╝n k─▒sac─▒k bir kitab─▒n yorumuyla geldim. Kitab─▒ Kore Fenomeni ile okuduk. 
  • Sons├Âz├╝yle beraber kitap 66 sayfa, yani bir saat gibi bir s├╝rede bitebilirsiniz. Ayr─▒ca yazar─▒n dili ├žok g├╝zeldi, zaten oturup da Gogol'u ele┼čtirmek bana d├╝┼čmez. Sadece biraz korkuyordum dilinden lakin sanki biri sizi kar┼č─▒s─▒na alm─▒┼č da bir an─▒s─▒n─▒ anlat─▒yormu┼č gibi hissediyorsunuz. Zaten anlat─▒m─▒ da o y├Ânde ilerliyor. 
  • Ayr─▒ca Dostoyevski demi┼č ki, 'Hepimiz Gogol'un paltosundan ├ž─▒kt─▒k.' ├çok iyi de─čil mi? ­čĹŹ­čĆ╝


  • ┼×imdi Akakiy Akakiyevi├ž i┼čine son derece ba─čl─▒ bir katip ancak olduk├ža pasif ve ├ževresince de sayg─▒ duyulmayan bir adam. So─čuk Rus r├╝zgarlar─▒n─▒n esti─či bir g├╝nde katibimiz paltosunun art─▒k kendisini koruyamad─▒─č─▒n─▒ fark ediyor ve evvelden tan─▒d─▒─č─▒ bir terziye yama yapmas─▒ i├žin g├Ât├╝r├╝yor ancak terzi paltonun yama yap─▒lamayacak kadar eski oldu─čunu, yeni bir palto dikmenin ┼čart oldu─čunu s├Âyl├╝yor. Akakiy bu yeni haberle tela┼član─▒yor ├ž├╝nk├╝ zor ge├žinen bir adam. Velhas─▒l almas─▒na vesile olan birka├ž olay sonunda da palto dikiliyor ve Akakiy daha ├Ânce fark─▒na varmad─▒─č─▒ pek ├žok duygunun i├žinde mutlulukla y├╝zmeye ba┼čl─▒yor. Ancak bu mutlulu─ču uzun s├╝rm├╝yor ne yaz─▒k ki. Nedenini ├Â─črenmek i├žin l├╝tfen okuyunuz. ­čĺü­čĆ╝
    ├ľncelikle kitap ├žok k─▒sa, konu belli ama olay─▒n derinli─či ├žok farkl─▒. Bu kitap da bak─▒ld─▒─č─▒nda i├žerisinde ba┼čka ┼čeyleri temsil eden pek ├žok simgeye sahip. Eski palto ki┼činin dingin ki┼čili─či, ├žal─▒┼čkanl─▒─č─▒, g├Âr├╝nmezli─či iken yeni palto belan─▒n bizzat davetiyesi oluyor bu kitapta. Ayr─▒ca insanlar─▒n istediklerinde nas─▒l zalim ve alayc─▒ olabilece─čini bir kitapla daha g├Ârm├╝┼č oluyoruz. Kitab─▒n sonlar─▒nda bir olay oluyor, burada s├Âylemek istemiyorum ama okuyanlar anlayacakt─▒r. Ben mesela bu olay─▒n Akakiy'e yard─▒m etmeyen her bir insan─▒n vicdan─▒n─▒ temsil etti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. Velhas─▒l b├╝nyeme b├Âyle bir kitap katt─▒─č─▒m i├žin ├žok mutluyum ve ileride bir kere daha okumak istiyorum. Korkmadan al─▒n, okuyun. Kolayca bitireceksiniz. Keyifli okumalar. ­čĆö

2 yorum:

  1. Dostoyevski ne g├╝zel demi┼č ├Âyle. Hem k─▒sa hem samimi bir kitap yani. Bu ayki sipari┼člerime ekliyorum o halde. Bu arada yabanc─▒y─▒ okumu┼čtum ben de ge├ženlerde. Tek seferde bitirdi─čim kitaplardan :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet, alman─▒z─▒ tavsiye ederim. ^^ Ben de okudum Yabanc─▒'y─▒, yak─▒n zamanda yorumunu girerim umar─▒m. :')

      Sil