13 Nisan 2017 Perşembe

Nerelerden Alışveriş Yapıyorum?

Merhaba arkadaşlar! Özellikle son zamanlarda kitap satışı yapan sitelerden çok çektiğim için genel bir değerlendirme yapmak istedim. Hepsiyle alakalı deneyimimden ve görüşlerimden bahsedeceğim. Sonrasında seçim size kalmış. Denemek isteyen yine denesin.



Önermediklerim;
İdefix hakkında konuşayım önce. Kendisi sabit kullandığım siteydi. Kargo hızları harikaydı. Olmayan kitap sayısı azdı. Hasarlı gönderme durumları çok çok azdı ve ben rahat bir yılı aşkın sadece burayı kullandım. Sonrasında önce ellerinde olmayan kitabı stokta gösterme durumları başladı ve birkaç kere siparişlerimi böldüler. Dedim yine bekletmek istemiyorlar parça parça gönderiyorlar. Sonrasında kargo durumuna ilişkin bilgilerin yazdığı kısımda bir hata oluştu. Temin süresinde ya da paketli görünen ürün ertesi gün elime ulaşabiliyordu ve haliyle ben de kargo takibi yapamıyordum.
Son noktayı koyduğum olaya gelirsem; bir kitabı fark etmeden ön siparişteyken almışım. Neyse olsun dedim, beklerim. Sonrasında bir baktım ön sipariş on gün daha ileri atılmış. Yine tamam dedim, basımda sorun oldu herhalde. Sonrasında kitabın ön sipariş süresi on gün daha uzatıldı. Artık iptal etmek de anlamsız göründü. Kaç gün beklemişim. Ama o ön sipariş süresi de geçti ve kitap hala gönderilmedi. Ben de kitabın neden gönderilmediğine dair bir mesaj attım. Aldığım cevap ise 'isteğiniz üzerine siparişi iptal ettik.' oldu. Kendimden şüphe ettim benim böyle bir talebim mi vardı diye, attığım maili açtım. Hayır, ben sadece durumla ilgili bilgi almak istemiştim. Hem beni bir ay beklettiler hem de sonunda kitabı iptal ettiler.
Yaklaşık 4 aydır kullanmıyorum.

D&R hakkında konuşayım. Buradan ne zaman sipariş versem ürünlerim mutlaka hasarlı geliyor. Başka insanlar bu konuda çok şikayetçi değil, o yüzden herhalde tek yaşayan benim. Onun dışında biliyorsunuz ki D&R sadece kitap satışı yapan bir site değil. Ben de Funko'lara aklımı takmış bir birey olarak sitede gezinirden Funko sattıklarını fark ettim ve hemen iki tane sipariş ettim. Çok da heyecanlıyım, indirimde yakalamışım. Bir hafta geçti, neyse dedim şimdi bu figür, kitap olmadığı için hemen göndermediler herhalde. On gün oldu, en iyisi aramak dedim, 10 dakika bekledim müşteri hizmetlerine bağlanamadım. 30 gün oldu gelmedi ve sanırım 32. gün benim talebim olmaksızın siparişim iptal edildi.
Yaklaşık 4 aydır burayı da kullanmıyorum.

Kitapyurdu için çok bir şey diyemem çünkü 3 yılı aşkındır kullanmıyorum. 3 kere sipariş verdim ve hepsinde de kitaplarımda ciddi hasarlar vardı. Kendime bir muhattap da bulamadım. Bence kullanmamam için bu kadarı yeterliydi. Kullanmıyorum.

Kitapmatik'ten iki kere alışveriş yaptım. Ki birini de yapamadım aslında. Şöyle gerçekleşti olay; Bitmeyecek Öykü baskısı olmayan bir kitap. Doğal olarak da bulması zor. Kore Fenomeni bu siteden bu kitabı buldu ve bana da söyledi. Ben de ellerinde olup olmadığını sordum, kitabı bulabileceklerini söylediler. Sipariş ettim, kitabı bulamadılar ve iptal ettiler. SORDUM O KADAR BULAMIYORSAN ARTİSTLİK YAPMA BANA.
Steelheart da baskısı olmayan bir kitaptı ve ellerinde var görünüyordu. Güvenmiyorum ama nys modunda aldım. Tabiki ellerinde yoktu ama şanslarına yayınevi kitabı tekrar basmıştı, kitapçılara dağılmasını beklediler ve sanırım 7-8 gün sonra elime ulaştı. Kitabın tekrar basıldığını bilseydim tabiki buradan sipariş etmezdim. Siz yine de kullanacaksanız mail atın ve kesinlikle kitabın ellerinde olup olmadığı konusunda emin olup olmadıklarını mutlaka sorun.


Nötr olduklarım:
Okuoku zaten 9.90 kampanyasıyla ünlü bir site. Öyle ki bazı kitaplardan gına geldi artık. Yine de bu uygulamalarını takdir ediyorum. Nötr olma sebebim zaman zaman kargoda aksamalar oluyor. Kargoyu üç günde aldığım da oldu, bir haftada aldığım da oldu. Hasarlı ürün çok az aldım, müşteri hizmetleri de ilgili. En azından benimle ilgilendiler. Yalnız şöyle bir şey var, önceden bu sitede bulunamayan pek çok kitap vardı ancak şimdi bulunamayanı geç olmasını beklediğim bazı kitaplar bile yok. O konuda biraz gelişseler daha iyi olabilir. Eh bir de kargo hızları konusunda kendilerini geliştirebilirler.

İlknokta'dan bir kere alışveriş yaptım. Burası hakkında dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var; bu site özellikle İthaki, Yabancı, Müptela satış noktası. Dolayısıyla bu sitede bu yayın evlerinin kitapları diğer sitelere göre daha ucuz ve ellerinde de bu yayın evlerinin kitapları her türlü var. Ben de sadece bu yayınların kitaplarını aldım buradan. Başka yorumlarda okuduğum kadarıyla, farklı yayınların kitapları konusunda sıkıntı yaşanması mümkünmüş. Çizgi roman için de tercih ediliyor ama bu konuda da birkaç kötü yorum okumuştum.
Kısaca İthaki, Yabancı, Müptela yayınlarının kitaplarını bu siteden almak daha mantıklı.


Önerdiklerim;
Eganba bir ef-sa-ne! Umarım kendilerini bozmazlar ya da umarım beni utandıracak bir şey yapmazlar sizin siparişlerinizde. :D İki kere sipariş ettim. Ertesi gün geldi. İnanabiliyor musunuz? Sipariş ettim, ertesi gün geldi. Ayrıca stoklarını sürekli güncel tutuyorlar. Mesela sepetinize eklediğiniz bir kitap stokta var görünüyor, ertesi gün siparişi vermek için giriyorsunuz ve stoklarında kalmamışsa '2 günde temin' '3 günde temin' olarak kitabın durumu değiştirilmiş oluyor.
Müşteri hizmetleri çok ilgili. Bir kitabın iki sayfası eksikti ama onu bile ben okuyunca fark ettim, hemen cevap geldi ve yapmam gerekenleri tek tek sıraladılar. Çok memnunum ve tavsiye ediyorum.

Bkm Kitap için aslında nötr de mi yazsam öneri de mi yazsam kararsız kalmış olabilirim ama öneride yazmaya karar verdim. Ben buradan bir kere sipariş verdim ve evet, öneri için yeterli değil ama okuyun, beni anlayacaksınız. Özgürlük Hapishanesi de hiçbir sitede yok çünkü baskısı yok. -Buradan Kabalcı'ya da beni bu kadar uğraştırdığı için çok tşk- Aslında Özgürlük Hapishanesi Bkm'de de yoktu. Ama youtuber Eren abimiz videosunda demişti ki, 'Mağazayı da arayıp sorun, depoda yoksa bile belki mağaza içinde vardır.' E dedim neden olmasın Minerva, ara bakalım. Önce bir beyefendi ile konuştum ve mağaza içinde de olmadığını söyledi.
Tam hayal kırıklığı ile kapatıyordum ki o can alıcı soruyu sordu, 'Bu kitabın çocuk kitabı olma ihtimali var mı?'
Düşündüm. Olabilir miydi? 'Belki de.' dedim. Ama hiç de umudum yok.
'O zaman sizi çocuk katına yönlendireyim, belki de oradadır.'
Dedim, 'Teşekkür ederim, olur.' Sonra bekledim ve bir hanımefendi açtı telefonu.
Umutsuzca sorumu yönlendirdim ve dedi ki, 'Evet elimizde var, hem de üç tane.'
Önce idrak edemedim. 'Yok mu? Hmm.' dedim.
'Kitap, Özgürlük Hapishanesi değil mi?' dedi. 'Evet.' dedim. 'Elimizde 3 tane var.' dedi. HÖNK!
'Neeeeee! Var mı?!!! üç mü tane? Almak için ne yapmam lazım? Bir arkadaşım daha vardı o da alabilir dimiiiii?!' diye sevinç nidaları atarken,
'Şu an siparişe açıyoruz kitabı, hemen alacak mısınız?' dedi.
'Hey ahbap! Sen aklını mı kaçırdın? Elbette hemen alacağım!' diye içimden geçirdim ve ona da dedim ki, 'Evet, hemen şimdi alacağız.'
Böylelikle Kore Fenomeni ile amansız arayışlarımız Bkm sayesinde mutlulukla son buldu. İki gün içinde de kargoya verildi ve elimize ulaştı. Kargo konusunda biraz yavaşlar ve birkaç kere yanlış kitap gönderme durumlarını okudum ama whatsapp numarasının yazılı olduğu bir garanti kartı gönderiyorlar ve oradan da ilgileniyorlarmış. Bence bu büyük bir artı. Yani ben yine kullanmayı düşünüyorum size de en azından bir kere deneyin diyebilirim.

15 yorum:

  1. İnternetten az alışveriş yapıyorum. Kitap Yurdunu kullanıyorum. Teslimat süresini geç buluyorum. Ama bunu çokta sorun etmiyorum. Hasarlı ürün almadım hiç.
    Eganba'yı ilk kez duydum dolaştım biraz. İz Dergisinin çok eski sayılarını buldum. Ertesi gün göndermeleri şaşkınlık yarattı bende. :) Yakın zamanda dergiler için denerim:) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapyurdu'nun da tek derdi benimle galiba, genelde insanlar memnun. :D
      Umarım siz de sorunsuz bir şekilde alışveriş yaparsınız Eganba'dan. ^^

      Sil
  2. Cidden güzel bir derleme/öneri/uyarı yazısı olmuş :D Ben sadece İdefix ve Kitapyurdu'ndan alışveriş yapıyordum fakat iki sene önce başıma gelen bir olay yüzünden İdefix'i bırakmıştım. Müşterilerinin sorunlarına önem vermediklerini düşündürmüşlerdi bana. Umursamaz bir tutumları var gibiydi. Kitapyurdu'nda ise hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Yıllardır alışveriş yaparım başıma ne kargo konusunda ne de hasarlı kitap konusunda kötü bir şey gelmedi. İnşallah bundan sonra da gelmez. :D İşte kimisine denk geliyor böyle, sonra da soğuyor insan. Önerdiğin siteleri mutlaka deneyeceğim. Özellikle Bkm ile yaşadığın deneyim çok hoşmuş, ne kadar mutlu olduğunu satırlardan anlamak mümkün :D Bu arada seni, yazılarını özlemişim :D Teşekkürler, bol okumalaaar ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ^^ İdefix beni de hayal kırıklığına uğrattı ya, severek kullanıyordum
      üstelik. :/
      Kitapyurdu yine de kullanmayacağım ya, güvenmiyorum. :D
      Umarım memnun kalırsın diğerlerinden de. Mutlaka kullanırsan yaz bana. ^^
      Yaaa, ben de özledim buraları. :') Keyifli okumalaaar. ^^

      Sil
  3. Hiçbir siteyle ciddi sorun yaşamamıştım geçen aya kadar , geçen ay D&R'dan , 3 kişilik , yekünü yüksek bir sipariş verdim . 3 gün içinde 1 kitap geldi , sonra , sonrası malum tam 1 ay , iğrenç ötesi bir iletişim sistemleri var . En son iptale gittik , şimdi de aynı listeyi kitapyurdundan verdik , Hayır'lısı bakalım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Elif'e de anlattım durumları aslında ama neden kullandınız ki orayı? -.-
      Sağlık olsun, bir daha kullanmazsınız. Eganba deneyin ama bence. ^^

      Sil
    2. anaam sipariş iptalle sonuçlanmış =(( hadi hayırlısı, tez vakit kavuşursunuz inş eylemcan =)))

      Sil
  4. Kitapmatik, ilknokta ve bkm kitap dışındakileri denemişim :D Geçenlerde D&R bizi çok süründürdü, artık biz de alışveriş yapmayı düşünmüyoruz. -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D&R'ı ben sana anlattım neden gidip sipariş veriyorsunuz yahu? -.-

      Sil
  5. okuoku benim en sevdiğim site daha yeni alışveriş yaptım indirmde güzel kitaplar denk geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, güzel kitapları indirime sokuyorlar. ^^

      Sil
  6. En sonki alışverişimde en çok istediğim kitabı göndermediler D&R'dan her zaman yaptığım alışverişte ilk defa bu kadar sinirlendim. Çünkü o kitabı çok istedim ve beni beklettiler ne kadar şikayet için onlara yazsam da kendilerince siparişi iptal ettiler. Bu yüzden ben de internetten alışveriş yapabileceğim başka bir yer aramaya başladım. İyi ki vaz geçtim oradan. Bir daha bir kitap isteğim olursa sizin de bu şikayetinizi duymamla asla yapamayacağım. Benim için faydalı bir yazı oldu *-* Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belirli bir süreden sonra tekrar deneyin yine de, belki de anlık bir aksaklık yaşıyorlardır. Ben yalnızca daha iyi siteler keşfettiğimi düşündüğüm için artık kullanmıyorum. :)

      Sil
  7. Kalemfili, içlerinde en gıcık olduğum kitapmatik malum biliyorsun sebepleri!
    bugüne kadar çok şükür kitap alışverişi konusunda pek sıkıntı yaşamadım ama şu sıralar bkm ve eganba ağırlıklı ilerliyorum, bkm daha yavaş geldi o kadar =))
    bkm maceramız çok jantiydi ama =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha evet Korecan Bkm iyiydi ama evet biraz daha yavaş sanki kargo konusunda.

      Sil