11 Haziran 2017 Pazar

Kitap Yorumu: Kan Kırmızı Yol

Herkese merhaba! 🌁 Bugün çok merak ederek aldığım ve aldığım gibi de okumaya başladığım Toz Diyarları Serisi'nin ilk kitabı Kan Kırmızı Yol ile geldim. Ben bu seriyi çok kişide görmedim ama gördüğüm insanların da çok sevdiği bir seri olmuştu, bu yüzden de seriyi almaya karar verdim. İyi mi ettim kötü mü ettim çok emin değilim ama gelin önce kısaca konudan bahsedeyim.



Saba ve Lugh ikizler. Emmi onların küçük kardeşi ve babalarıyla beraber neredeyse kimsenin geçmediği, kuraklığın ise yavaş yavaş kendine yer edindiği bir yerde, Gümüşgöl'ün yanında oturuyorlar. Anneleri Emmi'yi doğururken ölmüş ve bu yüzden Saba onu bir türlü affedemiyor. Günlerden bir gün dört tane adam çıkageliyor ve Lugh'u kaçırıyorlar. 
Sebebi bilinmiyor, onların kim olduğu bilinmiyor, nereye götürüldüğü bilinmiyor. İşte bu kitap Saba'nın ikizini bulmak için düştüğü yolda başına gelenleri anlatıyor. Olayların bağlandığı noktayı çok sevemedim, daha üst düzey bir şey beklerdim. Ama daha iki kitabı olduğunu düşünürsek devamında daha sağlam bir şeyler olmalı. 🤔
Yazarın dilini çok anlayamadım, ya da çeviriyle alakalıydı emin değilim, kitap şimdiki zamanla anlatılıyor ama zaman zaman -di'li geçmiş zamana kaymalar olmuş. Ayrıca birçok kere yazım hatasına denk geldim. Yayınevi umarım daha dikkatli olur. 🤷🏼‍♀️ Yine de yazarın dili akıcı ve kitap kolay okunuyor.
Saba zaman zaman 'aferin kızım!!' dediğim bir karakter, zaman zaman da 'sen salak mısın?!!' diye haykırmak istediğim bir karakter oldu. Aslında güçlü bir kadın karakter okumak beni mutlu etti ama keşke bünyesinde az buçuk salaklık da barındırmasaydı. 🤦🏼‍♀️ Ayrıca Emmi'yi birçok kere öldürmek istediğimden emin olabilirsiniz. Jack için ise nötr kaldım. Gerçekten aşık olacağım bir karakter ne zaman çıkacak acaba karşıma? 😅 Yani seriye giriş kitabı için ortalamaydı. Belki de çok bir şey beklemeden başlamak çok daha yararlı olur. Aramızda bu kitabı okuyanlar var mı? Düşünceleriniz neler? Herkese iyi günler, iyi okumalar dilerim. 🌾

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder