26 Nisan 2016 Salı

Kitap Yorumu: Akıl Çıkmazı (Mara Dyer #3)

Bir seri de geride kaldı. Kitaplığıma kazandırdığım için mutluyum ama sanırım bu kitabı ilk iki kitaba nazaran daha az beğendim. Her şey tam anlamıyla açıklığa kavuştu ve yazar bu olayı böylesi paranormal anlattığı ve bunu da başardığı için -gerçekten başardığını düşünüyorum- güzel bir seri olarak anımsayacağım. Ama dediğim gibi, bu en az puanı alacak kitap olacak bu seri için.


Biz de Mara'nın gözlerini açmasıyla kendimizi bembeyaz bir odada buluyoruz. Son olaylardan sonra neler olduğunu çok merak ediyordum çünkü çok fena bir yerde bitmişti. Gerçi yediğim spoiler yüzünden bir miktar heyecan problemi yaşasam da en azından gidişat için heyecanlıydım. Öncelikle Mara çoooook güçlü bir karakter.
Ben bu kadar güçlü bir karakter daha okudum mu bilmiyorum. Olayı anlatamayacağım çünkü ne dersem tadı kaçar ama birkaç şeyden bahsetmem gerek. Ki bunlar benim sorun  olarak gördüğüm şeyler.
Öncelikle kitap biraz aksiyonlu başladı diyebilirim. Ama sonra tempo gerçekten düştü. Yani şöyle, evet yine olaylar çerçevesinde ilerledik. Mara'yı yine bir takım şeyler yaparken ve 'Ay yine ne yapıyor durdurun şunu' derken okuduğum da oldu.
Ama yazar sanki şunu da anlatıyım da bitsin, şunu da söyleyeyim de bitsin der gibi bir izlenim bıraktı bende.
Yani benim açımdan ilk 50 ve son 100 sayfa kitabı kurtardı. Hatta birkaç nokta mantıksız göründü. Bazı diyaloglar sanki zorlamaydı. Son sayfalar yine çok heyecanla okuduğum sayfalar oldu. Jamie favori karakterim bu arada. Onun replikleri çok tatlıydı. Kitabın o son sayfalarına kadar daha düşük puan vermeyi bile düşündüm ama sırf orada yazarın gösterdiği aşkın büyüklüğü temalı sayfalardan sonra yükseltmeye karar verdim.


Bu benim sevdiğim bir seri oldu ama sanırım özlemeyeceğim. :D Genel anlamda konu çok güzel, yazarın dili özellikle ilk kitapta mükemmel. Satırlar akıp gidiyor sanki. Böyle bir olayı insanı o gerileme çekerek anlatması ayrı güzeldi. İşin içinde ciddi boyutta bir aşk hikayesi de var. Ki kitabın sonunda yazar bunu kendisi de belirtmiş. Belli başlı klişeler hep vardı ama dediğim gibi bu en azından beni ciddi boyutlara kadar etkilemedi. Ayrıca 3 kitaplık fazla uzun olmayan bir seri olması da ayrıca güzel. Bence alın. :)

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5 
Kitap boyunca konu gerçekten özgün ama son kitapta aklıma takılan çok şey oldu.

Sürekleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bu kitap diğerleri kadar akıcı olmadı benim için.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5) : 5/5 

Orijinal İsim (%10): 3/5
Orijinal isim değil ama olayla alakalı olduğunu düşündüğüm için hepsini kırmadım.

Güzel Kapak (%5): 5/5

Puan: 4

Seri Puanı: 4.20

4 yorum:

  1. Bu kitaba yapılan notlara bayılıyorum bende alıp okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, yorumlarını bekliyorum :))

      Sil
  2. Bu seri oldukça sevdiğim bir seri olmasına rağmen son kitap biraz hayal kırıklığına uğrattı beni :D Yine de tüm soruların cevaplanmış olması beni sevindirdi.Ayrıca kitapta Mara'ya oldukça sinir olduğumu da eklemem gerekiyor.

    Yazar,sanırım,seneye Noah'ın ağzından olayların anlatıldığı bir kitap çıkaracakmış.Açıkçası Noah'a bayıldığım için bu kitabı merakla bekliyorum! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noah açısından okumak ne bileyim bana biraz ticari amaç varmış gibi geliyor ama bakalım nasıl olacak :D Benim için de biraz hayal kırıklığıydı, Mara beklediğim gibiydi aslında. Doğası gereği yani. :D Bakalım Noah nasıl anlatacak :)

      Sil