2 Mart 2016 Çarşamba

Kitap Yorumu: Mucize

Bence herkesin bir Mucize'ye ihtiyacı var! Gerçekten, şu dönem birçok kitap okudum. Ama bana en çok dokunan Mucize oldu sanırım. Yani o kadar güzel şeylere değiniyor ki kitap, çok güzeldi. Nasıl anlatsam ki ya?


Öncelikle kitapta bakış açımız çok. Ben bunu sevdim açıkçası. Çünkü bu sayede August'un insanlar üzerindeki etkilerini okuma şansımız oldu. Zamanla değişen duyguları öğrenme şansımız oldu. Bu duyguları değiştirenin ne olduğunu öğrenme şansımız oldu.
Şimdi August yüzünde bir problemle doğmuş ve henüz on yaşında. Tabi bu yaşa gelene kadar da birçok ameliyat geçirmiş.
Tabi buna rağmen yüzü hala normal insanlar gibi değil. Kendisi bir kere çok sevgi dolu bir çocuk, çok anlayışlı bir çocuk. Hani öyle nazı, kaprisi yok. Ama annesi tarafından eğitilmiş bu yaşına kadar. Böyle olunca August insanlardan çok çekiniyor.
Anne de bunu yenmek için onun okula gitmesini istiyor ve buradan başlıyoruz.
Bir kere bence bu dünyada en acımasız varlıklar çocuklar. Çünkü sonunu düşünmeden hareket ettikleri için ve her duyguları saf olduğu kadar kini, nefreti, tiksintiyi de saf yaşadıkları için ve bunu belli etmekten de çekinmedikleri için bunu söylüyorum.
Okuduğunuz zaman kitapta, bu çok net görünen bir şey zaten.


Olivia, Jack, Summer, Miranda, Justin kitapta diğer okuduğumuz karakterler. Tüm karakterlere inmeyeceğim ama dediğim gibi August konusunda başkalarının ne düşündüğünü okumak güzeldi.
En sevdiğim karakter August'tan sonra sanırım Summer oldu. Onun kısımlarını okuduğum zaman da aslında 'hah, bu da böyle düşünmüş' dedim ama böyle bir durumda ister istemez herkes aynı şeyi düşünür, sanırım.
Olivia August'un ablasıydı. Ona da bir noktada kızdım ama bir anlamda hak verdiğim için kendime de kızdım. Okuyunca anlarsınız.
Gerçekten insanların dış görünüşüyle yargılanması, kibar olmak konusunda sıfır oluşumuz... Bunları okumak bir anlamda üzüyor. Dünyada milyonlarca August var çünkü. Herkes okumalı!

"Bir kitabı kapağına bakarak değerlendirmeyin."
"Bir çocuğu yüzüne bakarak değerlendirmeyin."

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5 

Sürekleyici/Akıcı olma (%45): 5/5

Çeviri ve baskı kalitesi (%5) : 5/5 

Orijinal İsim (%10): 5/5

Güzel Kapak (%5): 5/5 

Puan: 5

18 yorum:

  1. merakla bekliyordum bu özeti :) okunması gereken bir kitap bir kenara not aldım bir sonraki kitap siparişimde bunuda alıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunmalı diye düşünüyorum, umarım beğenirsin. :')

      Sil
  2. Yorumunu okuyunca içimde kitabı okuma isteği uyandı. Mart ayı siparişlerime eklerim belki mucizeyi :)

    YanıtlaSil
  3. Listeye eklendi :)

    Ön yargılara gelince hangimiz öyle davranmıyoruz ki? Sanırım hepimizde biraz sıkıntı mevcut bu noktada ne yazık ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından farkında olup ona göre hareket etsek, sanırım daha yapıcı oluruz. :)
      Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  4. Hak ettigi puani vermişsin. Begenmene cok sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmemek elde mi? Çabucak da aktı gitti kitap. Yazardan daha neler çıkacak bakalım :))

      Sil
  5. yaa bu kitaba olan merakımdan ölcem bi gün :( yasaklı olduğum için alamıyorum ağlıycaaamm T_T hiç mi kötü yorum olmaz bi kitaba maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasak kalktığına göre Poşet'ten bir Mucize bekliyoruz artık :D

      Sil
  6. Dış görünüşe göre yargılamak sevmediğim şeylerden biri ama kendim de yapmıyorum diyemem. Neden önyargılarımızdan kurtulamıyoruz acaba?
    Bu kitabı çok gördüm, "okurum belki ama okumasam da olur" gibi bir düşüneceye sahiptim. :D Senin yorumunla tamamen ilgi alanıma girdi blogcan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın doğasında var sanırım. :/
      Bence okumalısın blogcanım, yani birçok kitaptan çok daha katkısı olacağını düşünüyorum. :)

      Sil
  7. En kısa zamanda okunacak, umarım.. inşallah yani :D

    YanıtlaSil
  8. o kadar çok beş üzerinden beş puan şeysi görünce merak etmemek elde değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş üzerinden beş şeysi hep merak edin diye :))

      Sil
  9. hımms okuyum o zaman :)

    YanıtlaSil