29 Kasım 2015 Pazar

Kitap Yorumu: Elantris

Kitap bitince bir Elantrian olsam nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim.
Fazla göz korkutan ama akıp giden cinsten bir kitaptı. Sayfa sayısı 508 ve normal kitap ebatından biraz daha büyük. Brandon Sanderson ile ilk kez tanıştığım kitap.
Açıkçası yaklaşık 3 haftadır kitap okuyamıyorum. Suçlusu da bu ve Rüzgarın Adı. :D
Böyle iyi iki kitaptan sonra elimdekiler sarmadı sanırım.


Şimdi bir normal insanları düşünün, bir de normal olmayan insanları. İşte burada normal olmayanlar Elantrianlar. Ama bunlar toplumun ilahlaştırdığı cinsten normal olmayan insanlar. Hatta insan da demek yanlış olur, Elantrian işte.
Tenleri parlak, duruşlarından güç ve asalet akıyor. En önemlisi de onların büyüyü oluşturma özelliği var.
Bu adra-kadabra gibi bir şey değil. Bunlar, aonlar. Büyüyü ortaya çıkaran şey, aonlar.
Peki aon tam olarak ne? İşte kitap boyunca gizemini sürdüren şeylerden biri buydu. Onu söyleyemiyorsunuz, çağıramıyorsunuz. Onu çiziyorsunuz. O kadar narinler ki bir yerini yamuk mu yaptın uçup gidiyorlar ya da...


Şimdi, elantrianların başında bir hastalık beliriveriyor. Özelliklerini de güzelliklerini de kaybediyorlar. O tanrı yerine koydukları elantrianları Elantris kapıları arkasına kapatıp ölüme terk ediyorlar. Ya da edemiyorlar. Bunu okuyup öğrenin!
Kitap 3 ana karakterin bakış açısına göre anlatılıyor. Prens, prenses, rahip.
Ama bu akışı kesen bir şey değil. Sadece rahibin olduğu kısımlarda biraz sıkıldım ben. :D


Kitap boyunca ütopik dinlerin kendi aralarında kavgalarını, ülkenin siyasi yapısını ve tabi ki Elantrianların bu işin içinden nasıl çıktığını okuyoruz. Ancak bunlardan da bahsedersem felaket spoiler vermek zorunda kalırım. O yüzden, 'kesinlikle' alıp okuyun. 
Ayrıca, yazarın ilk kitabıymış. Ama bunu asla hissetmiyorsunuz. 
Sıradaki Kralların Yolu Serisi! :D 
Haydi iyi okumalar. 



6 yorum:

  1. Aonlar çok ilginçmiş. Brandon Sanderson iyi bir yazar bence de. Sen de böyle anlatınca ilgimi çekti şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence şansını bir dene. Daha önce yazarı okuduysan da bunu beğenmemen için sebep yok :)

      Sil
  2. Fantastik kitaplara bayılıyorum hele bu ara sürekli okuyup duruyorum. Sen önerirsin de ben bunu okumaz mıyım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy canım blogcanım :D Fantastik rüzgarlar esiyorsa bir de başında, oku derim :D

      Sil
  3. Elantris Brandon Sanderson'a başlama kitabım olacak diye tasarlıyordum ama sonra Steelheart aklımı karıştırmıştı :D Yorumunuzu okuyunca Elantris fikrime geri döndüm, acayip merak ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elantris benim de başlama kitabım oldu ve memnunum bu durumdan. :D Kralların Yolu'nu okuyorum şu an ama kitap o kadar kalın ve puntolar o kadar küçük ki yerimde sayıyorum sanki :D

      Sil