22 Şubat 2016 Pazartesi

Kitap Yorumu: Kralların Yolu

Bitmiş olamaz, değil mi? Gerçekten! İkinci kitap hemen çıksa iyi olur yoksa ben bu kitabın boşluğunu neyle doldururum bilmiyorum. Kitabın boyutundan korkup erteleyenler, hata edersiniz. Bu nasıl bir hayal gücüdür? Bildiğiniz yazar baştan bir dünya yaratmış. Bir o kadar dünyaya benzeyen ama bir o kadar ondan uzak. Gerçekten şu kurgu mükemmel değilse de ne?
Öncellikle belirteyim, kitap boyut olarak büyük, sayfa sayısı 910 ve puntolar küçük. Okurken kolum yoruldu öyle söyleyeyim. :D Başta beni de korkuttu. Ben bunu nasıl okuyacağım dedim kendime. Şunu anladım ki böyle kalın ve yoğun kitaplar için uzun bir zaman dilimi ayrılmalı. Ben 2 haftada okudum ve 50-100 sayfa arasında değişti. Bazı günler ödevden okuyamadığım oldu. Gece 3'e kadar okuduğum da oldu. Okulumdan kaynaklı böyle ayırmak zorunda kaldım aslında ama böyle olduğu iyi oldu. Rüzgarın Adı ve Elantris'ten sonra bir dönem kitap okuyamamıştım. Ama şu an kendimi o durumda hissetmiyorum. Yani demek istediğim okursanız -ki okuyun- sindire sindire gidin.
Seri 10 kitaptan oluşacakmış. Yurt dışında 3 kitap basıldı. Yayınevi 2.kitabın çevirisinin bittiğini 2-3 ay önce söylemişti. Sissoylu 3 çıktıktan sonra Fırtınaışığı Arşivi 2'de bizimle olacak. Şimdi çok spoiler vermeden karakterlerden bahsedeyim


Kitap 4 ana karakterin etrafında dönüyor. Ama ara bölümlerde başka karakterleri de okuyoruz ki bunlar diğer kitaplarda da karşımıza çıkacaklar büyük ihtimalle. Okurken bunların nasıl birleşeceğini merak ediyorsunuz.
Kaladin, bir asker. Bir hekim. Bir köle. Kitap boyunca sürekli onun yanında olacaksınız. Shallan okurken Kaladin ne yapıyor diyeceksiniz. Szeth okurken Kaladin işini halletti mi diyeceksiniz. Dalinar okurken Kaladin hala güçlü mü diyeceksiniz. Bu kitap özellikle Kaladin üzerinde duran bir kitaptı zaten. Biz kitabın büyük çoğunluğunda onu köle olarak okuyacağız. O kadar güçle ayakta duruyor ki. Şu an bir numaralı karakterim kendisi.
Ona hayran kalmaktan bir dakika kendimi alamadım. Syl kesinlikle üzerinde durulması gereken başka karakter. Onu hep Kaladin'le okuyoruz.


Kitapta spren diye bir tür var. Onu açıklamayağım ama ufak, herkese görünmeyen, çok da zeki olmayan yaratıklar desem doğru olur. Syl Kaladin'i bir dakika yalnız bırakmayan bir spren. İkisinin diyaloglarını okurken o ikisi arasındaki ilişkiyi ve Syl'i gerçekten sevdim. Ama bu kitapta Syl hakkında bir şeylerden emin olmak mümkün değil. Ama kötü bir şeyler varmış gibi gelmedi bana.


Shallan bir ressam. Bir evin tek kızı. Bir alim adayı. Aynı zamanda bir hırsız adayı. Babası öldüğü için Jasnah'ın -kralın kız kardeşi- himayesi altına girip alim olmak istiyor. Görünürde. Ama işin aslı başka. Onu okuyup öğrenmeniz daha iyi. Shallan'ın ilk 2 kısmı biraz sıktı ama sonradan onun kısımları da merakla okudum. Shallan eh, çok bana işlemedi ama gözüme batan bir karakter de değil. İkinci kitap daha çok Shallan etrafında şekillenecek diye okudum. Bu arada Jasnah da önemli karakter.
Dalinar bir yüceprens. Bir baba. Belki de bir ermiş. Gavilar -eski kral ve Dalinar'ın kardeşi- öldüğü zaman derinden sarsılıyor ve onun intikamı için yanıp tutuşuyor. Ama zamanla onda da bir şeyler değiştiğini okuyoruz. Dalinar ve Adolin - Dalinar'ın oğlu- kısımlarını sevdim. Genel anlamda onun kısımlarını okumak da sizde bir merak uyandırıyor. Dalinar gerçekten sevdiğim bir karakter.
Szeth bir suikastçi, bir köle, belki en vicdan sahipli insan. Szeth'i bu kitapta fazla görmedik. Sadece nerelerde ne parmağı olduğunu öğrenmek için gözümüz üstündeydi. Ama tam olarak onu anlayacak fırsat bu kitapta bize verilmemişti. Yine de bir şekilde ona kötü gözle bakamıyorsunuz.


Konudan bahsetmek biraz zor. Çünkü olaylar çok bağlantılı. O yüzden anlatabileceğimi sanmıyorum. Ama bir film, dizi olsa sağlam olur. O kadar çözülmeyi bekleyen ve sizi meraktan çatlatacak dereceye getiren gizemler var ki. Parshendiler en başta!
Bir 400 sayfa karakterleri tam olarak anlamakla geçiyor ve buradan sonrası hareketleniyor. O 400 sayfa için asla sıkıcıydı diyemem. Kitap şu an 53 lira. Sitelerde 40-41 civarı bir fiyata satıldı. Ben hediye aldırdım eheheh. Kesinlikle o paraya değer. İkinci, üçüncü hatta onuncu kitaba kadar 40-50 vermek beni düşündürmüyor bile. Almam diyorsanız da bir yerlerden okumaya bakın derim. :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Daha özgün ve güzel konu bulursanız bana da söyleyin. :D

Sürekleyici/Akıcı olma (%45): 5/5

Çeviri ve baskı kalitesi (%5) : 5/5

Orijinal İsim (%10): 5/5

Güzel Kapak (%5): 5/5

Puan: 5

8 yorum:

  1. 10 kitap mı? Vay canına :D Sanırım devam kitaplarının da yorumlarını bekleyeceğim, çünkü bazen ilk kitabı süper oluyor, ardından hayal kırıklığı yaşatıyor. Bu cümleden Kralların Yolu'nu kesinlikle seveceğimi çıkarabiliriz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında geneli kalın kitaplardan oluşacak bir seri diye düşünüyorum ve evet kitap içerisinde bir noktada hayal kırıklığı yaratsa da ilerleyen kısımlarda bunu telafi edecek şansı da olacaktır. Ama elbette diğer kitapların yorumunu da yapacağım o zaman başlasan da olur. :D

      Sil
  2. vaaavv bütün puanları yalayıp yutmuş buu :) 10 kitap olcak ha gözüm korktu benim :D ama çok da merak ediyorum bi yazara hiç mi kötü bir yorum yapılmaz o_O bu arada tavsiyen üzerine Neil Gaiman'a başladım şu an çok iyiyiz, Bod'u çok sevdiiimm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neil bir Brandon iki benim için. Tersi de olabilir. Hatta ikisi de birinci ya! :D
      İkinci kitap da çıksın ona göre bir yol izlersin istersen :)
      Bod çok sevimli değil mi yaa? Al bağrına bas çocuğum benim. :D Kırılgan Şeyler'i okuyorum şimdi Neil'den, beğenirsem ona da aall oruçtasın ama azıcık kaçamak edersin mi ^^

      Sil
    2. ya onu da merak ettim zaten :( almıycam işsteee kitap almıycaaam :D

      Sil
    3. Bir kereden bir şey olmaz diye kötü arkadaşlık yapabilirim burada :D

      Sil
  3. Seri ilerlesin o zaman başlayalım, sen çektin biz çekmeyelim :))) 10 kitap hee vay bee, çıkış iyi ama bakalım düşüş olacak mı yoksa katlanıp gidecek mi? Kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüş olur mu bilmem ama olursa da toparlayacağına inanıyorum. ^^

      Sil