4 Aralık 2016 Pazar

Film Yorumu: Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?

Uzun zaman sonra kitap yorumundan farklı bir şeyle geldim, mutluyum! :D
Filme geçen hafta arkadaşımla gittik ama acele seansa yetişelim derken Türkçe dublaj olduğunu fark edemedik. Çok batmadı seslendirmeler ama alt yazılı izlemeyi tercih ederdim.


Rowling'in HP'nin yanında ufak kitaplar çıkardığını biliyoruz. Bunlardan biri de Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? Film ise kitabın yazarı Newt Scamander'i konu alıyor.
O giriş müziğini tekrar duymak gerçekten tüylerimi diken diken etti. Tekrar bu dünyaya girme fırsatı bulmak harikaydı.
Ama tabi filme beklenti yapmadan gitmek en iyisi, çünkü ne kadar sihir dünyasında olsak da ve ne kadar HP havasını ucundan solumuş olsak da bu benim için sevdiğim duyguları uyandırmaktan daha da öteye gitmeliydi. Sanırım olmadı.
Başarılı buldum, sevdim. Birçok büyüyü yeniden ve daha sık görmek çok güzeldi.
Oyuncular çok iyiydi, konusu da çok güzeldi. Eğlendim, bolca güldüm. Ama nasıl desem, zaman zaman 'ben böyle bir şey beklemiyordum galiba' demeden de edemedim.
Ama dediğim gibi, yine de çok güzel bir film olduğunu ve iyi bir iş çıkardıklarını düşünüyorum.
Özellikle o son sahneler sonraki filmi beklememe yetecek kadar ilgi uyandırdı. 
Yani beklenti yapmadan izleyin ve tekrar o dünyanın içinde olma fırsatının tadını çıkarın! 


Puanım: 4

8 yorum:

  1. İlkler her zaman daha güzeldir HP gördükten sonra bu biraz geri kalıyor.Bay Kowalski çok iyiydi ya kahkaları özellikle hah diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında birçok şey çok iyiydi ama işte demek ki daha mı fazlası olmalıydı? ^^

      Sil
  2. Fantastik canavarlar hakkında beklentim oldukça fazlaydı, bundan biri kurgusunun Amerika'da geçiyor oluşuydu. Amerika'ya İngiltere'den daha fazla ilgi duyarım açıkçası. Elbet yaratıklarında olması başka bir diğer etken olmadı değildi benim için. ^^
    Bir filmi beklentiyle ne ara izlesem beklentilerimi karşılamaz, mesela Dory'e heyecanla başlamıştım, Nemo'yu çok sevdiğimden. Fakat kurgusal olarak duygusallık fazla olduğundan beni tatmin etmemiş, Nemo kadar eğlenceli gelmemişti. Bu sebeple Zootropolis ve The Secret life of pets'i seyrederken hiçbir beklentiye girmemiştim. Öyle ki sinemaya bile gitmek istememiştim, evde canım sıkıldı diye öylesine açmış ve beğenmiştim. Fantastik canavarları beklentiye girdiğim halde sevince, filmi oldukça heyecanla seyretmiştim. Söylediğim gibi kalem, o başta ki müziği bile duymak harika bir histi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok HP severin beğendiğini okudum, zaten bendeki olay da beğenmemek değil daha iyisini beklemekti sanırım. :D Ama gerçekten -film, kitap fark etmez- beklenti yapmak sıkıntı yaratıyor. :/

      Sil
  3. Üzerlerinde de çok baskı vardı ya, herkeste beklenti tavan :D Ben olsam çok strese girerdim yani kadronun yerinde olsam :D Genel olarak beğenmiş olmana sevindim. Diğer filmler için her ne kadar engel olmaya çalışsam da beklentilerim çok çok yüksek :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Rowling'i düşünemiyorum asıl, hemen hemen bütün Potterhead'ler kadını ateşe tuttu bu nasıl bir devam kitabı diye Lanetli Çocuk için. Baskının, stresin büyüğü eminim ondaydı bu da mı beğenilmeyecek diye. :D

      Sil
  4. O müzik beni de benden almıştı blogcan :D Eddie'yi büyücü olarak görmek de çok özeldi, kendisi zaten sevdiğim bir oyuncu... Gelecek sefer orijinal izlersin ve bence Eddie'nin aksanına bayılacaksıın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya en çok aksanı duyamadığıma üzüldüm ama dediğim gibi en azından izletmeyecek kadar batmadı dublaj :D

      Sil