4 Kasım 2016 Cuma

Kitap Yorumu: Ateş Serisi

Geç fark ettiğim bir seriyle geldim arkadaşlar. Her kitabı için tek tek yazmak uğraştıracağından seri olarak bahsetmek istedim. Öncelikle kitap sıralamasını vereyim, sonra bakalım neymiş bu Ateş Serisi?

1. Karanlık Ateş
2. Kan Ateşi
3. İntikam Ateşi
4. Rüya Ateşi
5. Gölge Ateşi
6. Buz (Yan Seri 1.kitabı)
7. Alev (Yan Seri 2. kitabı)

Ben henüz Buz ve Alev'i okumadım ama elimde var. Seri hemen bitsin istemediğim için kasım ayına Buz'u ve aralık ayına da Alev'i koydum ama gelin bana sorun, okumamak için kendimi zor tutuyorum.


Şimdi konuya geçmeden şuradan başlayayım, bu serinin ilk iki kitabının baskısı yok. Çünkü ilk üç kitap Epsilon Yayınları'nda, sonra yayın hakkını Artemis Yayınları almış. Epsilon tekrar basmıyor ilk iki kitabı. Artemis de yayın hakkı kendinde olmadığı için basamıyor. Üçüncü kitabın baskısı hala var ama o da bitmek üzeredir zannımca.  İlk iki kitabı şansınız varsa bir sahafta bulursunuz -ben bulamadım- yoksa da pdf olarak okursunuz, ben pdf olarak okudum ve devam kitaplarını aldım. Son olarak çevirmen değişikliğinden dolayı 4 ve 5.kitaplarda çeviri biraz rezalet diyebilirim üzülerek. Artemis neden gereken özeni göstermedi bilmiyorum ama Barrons Kitap ve Süs Eşyalarının önce Barrons Kitap ve Baloncukları,sonra da BB&B olması?
E haydi BB&B yine neyse de baubles kelimesi nasıl baloncuk olabilir yahu? Sözlüğünüz mü yok, internetinizi mi kesitler de bakamadınız? Onu da geçtim, ne yapıyor baloncuk mu satıyor bu adam?
Sonra Mukaddesin Seelie, Melunun Unseelie olması falan derken diyorsun güzel kardeşim sen önceki kitapları çevirmeden önce hiç mi okumadın? Umuyorum ki Buz ve Alev'de daha iyi bir performans sergilediler.


Şimdi gelelim konuya. Öncellikle bu seri fantastik bir seri ve çeşitlilik o kadar fazla ve farklı ki! Konu zaten hiçbir konuya benzemiyor. Burada dünyanın yanı sıra insanların bilmediği başka bir krallık var; Fae Krallığı. Fae'ler de Melun ve Mukaddes olmak üzere ikiye ayrılıyorlar. Bu türün her türlüsü insan düşmanı ama Melun'lar yapı itibariyle çirkinken, Mukaddes'ler müthiş güzeller.
Tabi bunlar da kendi içinde ayrılıyorlar ama onu okuyarak öğrenin.
Yıllar önce Fae'ler bir anlaşma ile dünyadan çekiliyor ve kendi ülkeleriyle dünya arasına bir duvar örüyorlar. Ayrıca Mukaddes ve Melun arasında da bir çatışma var ve Melun'lar Fae dünyasında kilit altında. Ta ki duvar çatlayana ve Melunlar dünyaya sızmaya başlayana kadar. Peki nasıl fark edilmiyorlar? Tabi ki kendilerini insan olarak göstermeye yarayan bir illüzyona sahipler.
Bir de ortalıkta dolaşan bir kitabımız var ve bütün karakterler bu kitabın peşinde, Sinsar Dubh. Bu kitap Fae Kralının bütün kötülüğünü aktardığı kitap. İçerisinde binbir türlü büyü var ve hepsi de birbirinden tehlikeli. Ah, tabi kitap öyle herkese kendini okutmuyor. Göreceksiniz.
Konuya ara vererek karakterlerin hikayesine geçelim.


MacKayla Lane. Gökkuşağı kız. Siddha Kahini. Ya da sadece Bayan Lane. Kendisi benim ilk üçümün ikinciliğini Vin ile paylaşan kadın karakterim.
Mac hayatından gayet memnun, ailesine aşık bir güney kızı. Ablası Alina okumak için Dublin'e gitmiş ve birbirleriyle devamlı iletişim halindeler. Mac'in telefonu bozulana kadar.
O birkaç gün boyunca konuşmuyorlar ve Mac ablasının ölüm haberini alıyor, üstelik ölümü öyle basit de değil. Ceset paramparça edilmiş. Polis de kanıt yetersizliğinden konuyu kapatıyor ama Mac'in buna hiç de niyeti yok. Ailesinin bütün itirazlarını kulak ardı ediyor ve düşüyor yollara. Ama orada onu bekleyen çok acayip şeyler var.
Çünkü Dublin, Fae kaynıyor! Peki, insanların ruhu duymazken ortalıkta gezen bu Fae'ler Mac'i neden ilgilendirsin? Eh, Siddha kahini derken bir kopya verdim. Bunun için okumalısınız!
Ah, Barrons. Barrons. Barrons. Benim ilk üçümün ikinciliğini kapan erkek karakterim. Jericho Barrons için ne diyebilirim? Teknik olarak Ateş Serisi'ni bitirdim ama onun ne olduğundan hala emin değilim.
Sizi delirtecek derecede despot, ketum ve yakışıklı. O kadar gizemli ki... Sır dolu. Beşinci kitaba kadar 'BU ADAM NE?' nidaları attım. Bir noktadan sonra bazı tahminlerim vardı ancak ben sadece ucundan tutabildim. Hoş hala kendisini tanımlayacak bir kelimem yok ama, eh daha çok şey biliyoruz en azından.
Bahsettiğim kötü kitabı arayan bir diğer isim de Barrons. Onun amacı beni o kadar çok şaşırttı ki. Ne beklediğimi bilmiyorum ama böyle bir şey beklemediğimden de eminim. Herkesin aksine onun sebebi daha masumdu. Okuyunca göreceksiniz.
V'lan. Galiba hakkında bir sonuca varamadığım tek karakter. Kendisi bir Mukaddes Prens ve kafayı Mac ile bozmuş durumda. V'lan de kitabı arıyor ama onun amacı duvarları yeniden inşa edip kraliçesine hizmete devam etmek. Bir de Mac'e sahip olmak var ama bu geride kalan plan. :D Ama tabi onun da beni 5.kitapta çok şaşırttığını söyleyebilirim.
Rewona bütün bir seri boyunca nefret edeceğiniz karakter. Kitabın peşinde olan diğer karakter. Kendisi Siddha Kahinlerinin başı. Siddha Kahini ne açıklamayacağım, kitapların başında geçen yabancı terimleri anlatan birkaç sayfa var. Oradan okuyup bilmeniz daha iyi olur. Öncellikle Rewona, Mac'ten zerre hoşlanmıyor ve kahinleri de biraz keyfi yönettiği söylenebilir. Onu birçok kere Mac'e ihanet ederken görebilirsiniz.
Dani ise yanlış hatırlamıyorsam 3.kitapla hikayeye giren bir karakter. O henüz 13 yaşlarında ama küçük yaşlarda ailesini kaybetmiş ve ona Rewona yani Siddha kahinleri sahip çıkmış. Tabi Dani de bir Siddha Kahini. Hal böyle olunca Rewona'yı ne kadar yanlış bulsa da sözünden de çıkmıyor, bir süre. Ama biz sonra onu Mac ile can ciğer görüyoruz. İkilinin sahneleri çok eğlenceliydi. Dani başlı başına bir eğlence zaten. 6. kitap -Buz- daha çok Dani ağırlıklı olacakmış. Onu biraz daha büyük görmek isterim açıkçası.
Darroc bir diğer kötü ve kitabın peşinde olan karakterimiz. Bu adamın Alina ile bir bağlantısı var ve bu da onu Mac'in gözünde potansiyel katil yapıyor. Ama aslında Darroc bambaşka bir rolde. Ama okuyun.
Son olarak Ryodan'dan bahsetmek istiyorum. Aslında zaman zaman görünse de tam olarak 4 ve 5. kitapta daha önde. Kendisi Barrons'un bir nevi -galiba- arkadaşı. Ama tabi baş her zaman Barrons. Dublin'de bir bar işletiyor ama bu bar karma. Yani içeride Fae'de var insan da. 6.kitap Dani ve Ryodan üstünde duracakmış. Neler olacak bakalım?


Kabaca böyle diyebilirim arkadaşlar. Umarım az spoilerlı ve anlaşılır bir yazı olmuştur. Serinin kaçıncı kitapta biteceğini bilmiyorum ama seri şu an devam ediyor.
Son olarak yazardan bahsetmek istiyorum. Hayal gücü bir yana yazarı ilk iki kitapta çok yetersizdi. Diline alışmakta biraz zorlandığım oldu. Ama sonra yazar da kendini düzeltti. kaldı ki konu zaten çok iyi.
İşte böyle arkadaşlar. Hepinize öneririm!

Seri Puanı: 4.5

14 yorum:

  1. Ya bu kitapları ben de hiçbir yerde bulamıyorum. Hayır yani sahaflarda da yoktu. Bende son çare olarak pdf indirdim ama pdf kitap okuyamıyorum ya. Başladım biraz ama kaç zamandır aynı yerdeyim -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha kolay okuyorum pdf olunca aslında ama insandan insana değişiklik gösteriyor demek ki :/ Ama sık dişini bitir ya güzel bir seri :)

      Sil
  2. o zaman okusak mı , Kerem'e mi aldırsak yoksa Elif alır mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ilk iki kitabı pdf okumak zorundasınız :D Beğenmezseniz devam etmezsiniz ^^

      Sil
  3. Okumak istediğim kitaplar hakkında hiçbir şey bilmek istemediğimden yazını rahat okuyamadım :/ Okuduktan sonra geri dönüp okuyacağım ama bayağı ayrıntılı görünüyor, severim böyle seri incelemelerini... Asıl sormak istediğim, seri devam mı ediyor? Ben yan seriyi okumayı düşünmüyordum mesela, beş kitapta olaylara nokta konulmuyorsa kendimi yan seriyi de okumaya hazırlayayım öyleyse.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında 5.kitap ile bir son nokta var ama bu nasıl desem, ucu açık ama güzel bir sondu. Yan seri, konu devam ettirebilir olduğu için ve herhalde hayran baskısından çıktı. O yüzden devam etmek istemezsen de bir sorun olmaz diye düşünüyorum. ^^

      Sil
  4. ayyy çok uzun seriymiş amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya uzun biraz, ilk iki kitap da olsaydı keşke :)

      Sil
  5. Harika bir seriye benziyor efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan biri olarak harika olduğunu düşünüyorum efendim. :)

      Sil
  6. PDF okumak bana çok zor geliyor blogcan ya :D Kitap okuyormuş gibi hissedemiyorum, gözlerimi de acıtıyor :D keşke ilk kitaplarını da bassalar, zaten bu basımları olmayanlardan veya yarım bırakılan serilerden dertliyim -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay akıyor bu kitaplar, zorlanmazsın blogcan dene bir sen.
      Özellikle epsilon ya. Ne reklam yapıyor ne de bastığı kitaba gereken özeni gösteriyor. -.-

      Sil
  7. Feverborn ne zaman çıkacak bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dışında çıkalı 3 ay oldu sanırım ama Artemis ne zaman çeviriye başlar bir bilgim yok, başlasalardı instagramda duyururlardı büyük ihtimalle :)

      Sil